Bawang merah ooo bawang merah









Bawang merah  atau bahasa inggerisnya "Shalot" memang banyak khasiatnya.  Minggu lepas saya telah didatangi oleh seorang perempuan berbangsa Cina.  Beliau menunjukkan rambutnya yang botak setompok di tengah-tengah kepala. 

Lalu ia mengingatkan kejadian ketika saya kecil dulu, perkara saya sama berlaku.  Jadi apakah solutionnya????  Lalu saya memberitahu, perempuan berbangsa Cina tersebut untuk menggunakan bawang merah yang telah dipotong seperti di atas lalu digosokkan di bahagian yang tiada rambut tersebut.  InsyaALLAH akan tumbuh kembali rambut tersebut.

Tolong jangan percaya pada saya, tapi lakukan saja barula ia akan berjaya.

2 comments:

aliza said... [Reply to Comments]

ya ke nak coba aar... tp dah coba pakai pb, full set napa kulit perut menggerutu2 gatal abeh,.. hampir2 nak melecet... haru macam nieh

Unknown said... [Reply to Comments]

Sebenarnya PB Full Set kena pilih saiz yang betul kalau saiz kecil menyebabkan badan kita gatal. Biarla saiz tu memang selesa dipakai bukan terlalu ketat.